Bądź gotowy na KSeF

Obowiązkowe e-faktury już nadchodzą!

Księgowość w Credit Agricole = masz KSeF z głowy

Prosto, wygodnie, bezpiecznie... i za darmo!

Z nami KSeF ma same zalety

Dowiedz się więcej na temat KSeF

Z księgowości skorzystasz w Strefie Biznesu

Zobacz jak do niej dołączyć i skorzystać z pakietów księgowych

1

Pobierz i zainstaluj aplikację CA24 Moble

2

Wybierz Rozwijaj biznes. Następnie Strefa Biznesu i postępuj zgodnie z komunikatami, aby się zarejestrować

3

Wejdź na stronę banku i kliknij w ikonę kłódki w głównym menu. Wybierz Klient biznesowy i zaloguj się. Po zalogowaniu wybierz Księgowość i aktywuj wybrany pakiet

4

Zaakceptuj Promocję "Darmowy Asystent KSeF z Bonusami" i wgraj "certyfikat KSeF" zgodnie z instrukcja

KSeF w skrócie:

KSeF to nowy standard e-fakturowania.

KSeF czyli Krajowy System eFaktur to rządowy system przekazywania faktur w spójnym formacie FA(3)/XML.

Efekty? Standaryzacja ogranicza papierologię, usprawnia komunikację z fiskusem i zapewnia przejrzystość procesu.

Obowiązkowe e-faktury już nadchodzą!

Obowiązkowe e-faktury już nadchodzą!

Promocja trwa tylko do 31 stycznia 2026 r.

Im szybciej dołączysz – tym więcej zyskujesz!

Zyskaj Darmowego Asystenta KSeF z Bonusami

Tylko w Księgowości dla Biznesu otrzymasz kompletne wsparcie we wdrożeniu KSeF oraz pakiet wyjątkowych prezentów:

Zgłoś się do promocji i korzystaj z KSeF w Księgowości dla Biznesu – bonusy aktywują się automatycznie po spełnieniu prostych warunków.

Co zyskasz obsługując KSeF w Księgowości dla Biznesu

Bezpieczeństwo i pełna zgodność dokumenty trafiają wprost do KSeF.

Automatyzacja end-to-end mniej klików, mniej pomyłek. Oszczędzasz czas i nerwy.

Szybki start - nawet w 5 minut podłącz certyfikat i gotowe.

Podgląd FV przed wysłaniem do KSeF Najpierw podgląd, potem wysyłka - zero niespodzianek i korekt.

Oznaczaj fałszywe faktury Detekcja podejrzanych dokumentów — oznacz, zablokuj, zapomnij.

Wszystkie faktury w jednym miejscu Wszystko pod ręką - wyszukasz każdą FV w sekundę.

KSeF: Najważniejsze daty

Listopad 2025

Start Modułu Certyfikatów i Uprawnień (MCU), testy Aplikacji Podatnika 2.0

1 lutego 2026

Obowiązek KSeF dla dużych podatników (obrót powyżej 200 mln zł w 2024 r.)

1 kwietnia 2026

Obowiązek KSeF dla wszystkich podatników VAT (czynnych i zwolnionych)

1 stycznia 2027

Obowiązek KSeF dla wszystkich firm. (również wykluczonych cyfrowo)

Co zmienia KSEF

Wszystkie faktury w KSeF

Wysyłka przez KSeF trafia do urzędu natychmiast — analiza zaczyna się szybciej, a zwrot VAT może być nawet o 20 dni wcześniej.

Nowy format faktury

Ujednolicony schemat danych oznacza większą automatyzację, mniej błędów i pełną zgodność z wymogami MF.

Faktura nie do cofnięcia

Po wysłaniu do KSeF dokumentu nie można usunąć. Pomyłki poprawiasz wyłącznie przez korektę.

Data faktury = data wysyłki

Decyduje moment, w którym faktura trafia do KSeF. „Przesuwanie” daty wystawienia znika.

KSeF w przelewach

Numer KSeF będzie wymagany przy płatnościach.

Koniec papierowych wyjątków

Uproszczone i fiskalne formy faktur odchodzą. Do 2027 r. rynek przechodzi na pełną cyfryzację.

KSeF może wydawać się skomplikowany, ale przy odpowiednim podejściu staje się narzędziem, które przyspiesza przepływ gotówki, porządkuje finanse i redukuje koszty operacyjne.

KSeF w Księgowości dla Biznesu

Ksiegowość dla Biznesu

Rządowy system KSeF

Funkcjonalność

Darmowe Fakturowanie

Pakiet Standardowy

Pakiet Optymalny

Co jest w rządowym systemie KSeF

Obsługa faktur sprzedażowych i kosztowych

Wyślij fakturę FS do KSeF

Kontrola faktury przed wysłaniem do KSeF

Status wysłania do KSeF wystawionych faktur

Wystawianie faktur OFFLINE (z podpisem, zapisaniem i e-mailem)

Wysyłka podglądu faktury do kontrahenta przed wysłaniem do KSeF

Akceptacja / odrzucenie faktury kosztowej + automatyczne powiadomienie księgowej

Wystawianie faktur głosowo / przez telefon

Załączniki do FS wysyłane e-mailem razem z obrazem faktury

Dodatkowy dostęp dla asystentki – delegowanie wystawiania faktur

Automatyzacja, zarządzanie i integracja z KSeF

Automatyczne pobieranie faktur FS i FZ z KSeF (raz dziennie)

Pobieranie faktur z KSeF na żądanie (raz na 1h)

Statystyka ruchu w KSeF – pełen przegląd aktywności

Monitoring poprawności faktur

Powiadomienia o nowych fakturach z KSeF

AI asysta – diagnoza błędów UPO + sugerowanie działań

Bezpieczeństwo i zgodność

Zabezpieczenie przed duplikatami – brak ryzyka ponownej wysyłki lub błędnej korekty

Możliwość oznaczenia faktury jako SCAM

UPO z wysłania FS do KSeF dostępne w eSegregatorze

Alert przy płatności – ostrzeżenie przy podejrzanym rachunku lub fakturze

Niezależne e-archiwum faktur z KSeF – dodatkowa kopia w razie awarii systemu MF

Wsparcie przy wdrożeniu i korzystaniu z ww funkcjonalności KSeF

Indywidualna Asysta przy podłączeniu do KSeF

Indywidualna Asysta przy wystawieniu pierwszej faktury

Video poradniki

Instrukcje pdf / video

Webinary

Dedykowany LP nt KSeF

Chatbot dla użytkowników

Wydłużona praca infolinii 8-20 w dni robocze

3 rzeczy w KSeF, które pokochasz

Szybszy zwrot VAT na Twoje konto

Wysyłka przez KSeF trafia do urzędu natychmiast – analiza zaczyna się szybciej, a zwrot VAT może być nawet o 20 dni wcześniej.

Jedno archiwum, pełna przejrzystość

KSeF gromadzi wszystkie wystawione i odebrane faktury w jednym miejscu. Powiedz STOP duplikatom i zagubionym fakturom.

Automatyzacja, mniej klikania, mniejsze koszty

Wystawianie, wysyłka i archiwizacja dzieją się automatycznie – mniej ręcznej pracy, mniej korekt i błędów, stała zgodność.

Czym jest KSef?

Najczęściej zadawane pytani i odpowiedzi

Co to jest KSeF?

KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur, to program Ministerstwa Finansów do wystawiania i odbierania krajowych ustrukturyzowanych faktur elektronicznych.

Tak — po wejściu obowiązku wszystkie firmy, także JDG, będą wystawiać faktury przez KSeF

Tak. W serwisie Księgowości dla Biznesu to proste, wygodne i za darmo. Dostajesz dostęp do testów na 24 miesiące, jeśli uruchomisz serwis, zapiszesz się do promocji ‘Darmowy Asystent KSeF z Bonusami’ i wgrasz certyfikat pozwalający testować połączenie z KSeF. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz w serwisie.

Tak. W Księgowości dla Biznesu wystawisz i wyślesz faktury do KSeF oraz pobierzesz krajowe faktury wystawione dla Twojej firmy.

Tak. W Księgowości dla Biznesu masz dostęp do KSeF w ramach istniejących pakietów. Możesz skorzystać z „Darmowego fakturowania”, jeśli chcesz przetestować wystawianie, wysyłanie i odbieranie faktur KSeF. A jeśli potrzebujesz więcej wsparcia, dostępne są także pakiety z dedykowaną księgową.

Tak. Księgowość dla Biznesu możesz używać razem ze swoim biurem rachunkowym — nadal wystawiasz, wysyłasz i odbierasz faktury u nas, a ze swoją księgową współpracujesz jak dotychczas. A jeśli potrzebujesz nowej księgowej, możemy połączyć Cię z zaufanym specjalistą, który zadba o Twoje sprawy tak, jak tego oczekujesz.

Księgowość dla Biznesu daje Ci znacznie więcej niż sam KSeF. Oprócz wystawiania, wysyłania i odbierania faktur masz automatyczne księgowanie, integrację z kontem firmowym, raporty, archiwum dokumentów oraz aplikację mobilną, dzięki której najważniejsze sprawy masz zawsze pod ręką. KSeF Ministerstwa Finansów służy wyłącznie do obsługi faktur.

Jeśli nie jesteś Klientempobierz aplikację CA24 Mobile, zarejestruj się w Strefie Biznesu, zaloguj i przejdź do serwisu Księgowości dla Biznesu i aktywuj optymalny dla siebie pakiet.

Jeśli korzystasz już ze Strefy Biznesu – zaloguj się i również przejdź do serwisu Księgowości dla Biznesu.


Dalsze kroki są wspólne dla wszystkich:

  1. Po wejściu do serwisu pojawi się okno zapisu do Promocji. Po akceptacji otrzymasz bonusy o wartości do 2100 zł (Regulamin) oraz automatyczne przypomnienia o ważnych terminach KSeF.
  2. Na końcu wgraj certyfikaty (Instrukcja) — i to wszystko.

Możesz korzystać z KSeF.

Bądź o krok przed konkurencją

Wypełnij formularz i odbierz poradnik

"3 rzeczy w KSeF... które mogą przynieść Ci więcej pieniędzy niż myślisz"

Wejdź do Strefy Biznesu

Mam login i hasło

Nie mam loginu i hasła

Po pobraniu i uruchomieniu aplikacji wybierz Rozwijaj biznes, a potem:

Zapisz się na najbliższy webinar

Jak przygotować firmę na KSeF - krok po kroku

11.12.2025

10:00

18.12.2025

11:00

Poznaj funkcje aplikacji mobilnej GOksięgowość

Najczęściej zadawane pytania

Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością można założyć na dwa sposoby – drogą tradycyjną lub elektroniczną. Sposób tradycyjny wymaga obecności u notariusza, pozostawia natomiast otwartą drogę do zapisów w umowie spółki – dowolny typ wkładów i wspólników. Najpowszechniejszą i najszybszą metodą jest zaś droga elektroniczna, która poprzez system S24 narzuca określoną umowę spółki i ogranicza możliwości jedynie do wkładów pieniężnych.

Jeśli chcesz możemy przeprowadzić Cię przez ten proces!   

Koszty będą różniły się od siebie w zależności od wielu czynników – chociażby od typu rejestracji spółki drogą tradycyjną lub elektroniczną, jednak szacując wstępnie koszty warto wziąć pod uwagę:

  • koszty sporządzenia / analizy umowy spółki,
  • koszty notarialne,
  • opłaty sądowe,
  • opłaty za publikację w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.

Tak. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością może być założona i prowadzona bez dodatkowych udziałowców i wspólników.

Minimalny kapitał zakładowy wynosi 5 tysięcy złotych. Zakładając spółkę drogą elektroniczną kapitał musi być środkami pieniężnymi, natomiast przy założeniu spółki u notariusza mogą być to inne aktywa wniesione tzw. aportem.

Tak, jak najbardziej wpłacone przez wspólników środki na kapitał zakładowy można wykorzystać na bieżące potrzeby spółki, np. na opłacenie faktur za biuro lub inne usługi oraz towary powiązane z przedmiotem prowadzonej działalności.

Wszyskto już prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka punktów: 

  1. Zakładamy z Tobą darmowe konta bankowe dla spółki w mBank.
  2. Wybierasz pakiet i podpisujemy umowę na obsługę księgową spółki. 
  3. W terminie 7 dni od daty rejestracji spółki w KRS wymagana jest rejestracja spółki w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych.
  4. W terminie 14 dni od zawarcia umowy spółki wymagana jest zapłata podatku od czynności cywilnoprawnych. Dodatkowo w urzędzie skarbowym właściwym dla siedziby spółki należy złożyć deklarację PCC-3 i dokonać opłaty tytułem podatku. Do deklaracji nie trzeba załączać żadnych dokumentów. Aktualnie podatek od czynności cywilnoprawnych wynosi 0,5% od wartości kapitału zakładowego. Od tej wartości można odjąć opłatę związaną z rejestracją spółki w KRS, czyli 350 zł.
  5. W terminie 21 dni od daty rejestracji spółki w KRS należy zgłosić dane uzupełniające spółki do urzędu skarbowego na formularzu NIP-8.
  6. Jeśli spółka będzie podatnikiem podatku VAT to należy dodatkowo złożyć zgłoszenie VAT-R przed pierwszą czynnością.

Likwidacja spółki jest procesem złożonym i powinna zostać przeprowadzona przez prawnika oraz osobę odpowiedzialną za prowadzenie ksiąg rachunkowych. Wymaga sporządzenia i złożenia do Krajowego Rejestru Sądowego szeregu dokumentów, a okres likwidacyjny musi trwać minimum 6 miesięcy.

Obowiązek zgłoszenia do VAT uzależniony jest od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku wątpliwości należy skonsultować konieczność rejestracji do podatku VAT z doradcą podatkowym.

CashDirector S.A. 

Al. Jerozolimskie 96, 00-807  Warszawa

Sąd Rejonowy Dla M. St. Warszawy  w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy
• NIP 5222885734 • REGON 141400865 • KRS 0000424600 • wpłacony kapitał zakładowy: 17 251 055 zł

Oddziały

CashDirector S.A. Warszawa
Al. Jerozolimskie 96,
00-807 Warszawa
CashDirector S.A. Lublin
ul. Rusałka 17
20-103 Lublin
CashDirector S.A. Toruń
ul. Szewska 4/2,
87-100 Toruń

Formularz kontaktowy

Zamów pakiet Księgowość z Żubrem VIP PK!

Wybierz pakiet najlepszy dla Twojej firmy!