Zobacz jak do niej dołączyć i skorzystać z pakietów księgowych
1
Pobierz i zainstaluj aplikację CA24 Moble
2
Wybierz Rozwijaj biznes. Następnie Strefa Biznesu i postępuj zgodnie z komunikatami, aby się zarejestrować
3
Wejdź na stronę banku i kliknij w ikonę kłódki w głównym menu. Wybierz Klient biznesowy i zaloguj się. Po zalogowaniu wybierz Księgowość i aktywuj wybrany pakiet
4
Zaakceptuj Promocję "Darmowy Asystent KSeF z Bonusami" i wgraj "certyfikat KSeF" zgodnie z instrukcja
KSeF w skrócie:
KSeF to nowy standard e-fakturowania.
KSeF czyli Krajowy System e–Faktur to rządowy system przekazywania faktur w spójnym formacie FA(3)/XML.
Efekty? Standaryzacja ogranicza papierologię, usprawnia komunikację z fiskusem i zapewnia przejrzystość procesu.
Start Modułu Certyfikatów i Uprawnień (MCU), testy Aplikacji Podatnika 2.0
1 lutego 2026
Obowiązek KSeF dla dużych podatników (obrót powyżej 200 mln zł w 2024 r.)
1 kwietnia 2026
Obowiązek KSeF dla wszystkich podatników VAT (czynnych i zwolnionych)
1 stycznia 2027
Obowiązek KSeF dla wszystkich firm. (również wykluczonych cyfrowo)
Co zmienia KSEF
Wszystkie faktury w KSeF
Wysyłka przez KSeF trafia do urzędu natychmiast — analiza zaczyna się szybciej, a zwrot VAT może być nawet o 20 dni wcześniej.
Nowy format faktury
Ujednolicony schemat danych oznacza większą automatyzację, mniej błędów i pełną zgodność z wymogami MF.
Faktura nie do cofnięcia
Po wysłaniu do KSeF dokumentu nie można usunąć. Pomyłki poprawiasz wyłącznie przez korektę.
Data faktury = data wysyłki
Decyduje moment, w którym faktura trafia do KSeF. „Przesuwanie” daty wystawienia znika.
KSeF w przelewach
Numer KSeF będzie wymagany przy płatnościach.
Koniec papierowych wyjątków
Uproszczone i fiskalne formy faktur odchodzą. Do 2027 r. rynek przechodzi na pełną cyfryzację.
KSeF może wydawać się skomplikowany, ale przy odpowiednim podejściu staje się narzędziem, które przyspiesza przepływ gotówki, porządkuje finanse i redukuje koszty operacyjne.
KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur, to program Ministerstwa Finansów do wystawiania i odbierania krajowych ustrukturyzowanych faktur elektronicznych.
Czy muszę korzystać z KSeF jako JDG?
Tak — po wejściu obowiązku wszystkie firmy, także JDG, będą wystawiać faktury przez KSeF
Czy można testować KSeF przed obowiązkowym korzystaniem?
Tak. W serwisie Księgowości dla Biznesu to proste, wygodne i za darmo. Dostajesz dostęp do testów na 24 miesiące, jeśli uruchomisz serwis, zapiszesz się do promocji ‘Darmowy Asystent KSeF z Bonusami’ i wgrasz certyfikat pozwalający testować połączenie z KSeF. Instrukcje jak to zrobić znajdziesz w serwisie.
Czy Księgowość dla Biznesu obsługuje KSeF?
Tak. W Księgowości dla Biznesu wystawisz i wyślesz faktury do KSeF oraz pobierzesz krajowe faktury wystawione dla Twojej firmy.
Czy KSeF mogę mieć za darmo?
Tak. W Księgowości dla Biznesu masz dostęp do KSeF w ramach istniejących pakietów. Możesz skorzystać z „Darmowego fakturowania”, jeśli chcesz przetestować wystawianie, wysyłanie i odbieranie faktur KSeF. A jeśli potrzebujesz więcej wsparcia, dostępne są także pakiety z dedykowaną księgową.
Czy mogę korzystać z Księgowości dla Biznesu i dalej współpracować ze swoją księgową?
Tak. Księgowość dla Biznesu możesz używać razem ze swoim biurem rachunkowym — nadal wystawiasz, wysyłasz i odbierasz faktury u nas, a ze swoją księgową współpracujesz jak dotychczas. A jeśli potrzebujesz nowej księgowej, możemy połączyć Cię z zaufanym specjalistą, który zadba o Twoje sprawy tak, jak tego oczekujesz.
Dlaczego Księgowość dla Biznesu jest lepsza od KSeF Ministerstwa Finansów?
Księgowość dla Biznesu daje Ci znacznie więcej niż sam KSeF. Oprócz wystawiania, wysyłania i odbierania faktur masz automatyczne księgowanie, integrację z kontem firmowym, raporty, archiwum dokumentów oraz aplikację mobilną, dzięki której najważniejsze sprawy masz zawsze pod ręką. KSeF Ministerstwa Finansów służy wyłącznie do obsługi faktur.
Jak uruchomić KSeF w Księgowości dla Biznesu?
Jeśli nie jesteś Klientem – pobierz aplikację CA24 Mobile, zarejestruj się w Strefie Biznesu, zaloguj i przejdź do serwisu Księgowości dla Biznesu i aktywuj optymalny dla siebie pakiet.
Jeśli korzystasz już ze Strefy Biznesu – zaloguj się i również przejdź do serwisu Księgowości dla Biznesu.
Dalsze kroki są wspólne dla wszystkich:
Po wejściu do serwisu pojawi się okno zapisu do Promocji. Po akceptacji otrzymasz bonusy o wartości do 2100 zł (Regulamin) oraz automatyczne przypomnienia o ważnych terminach KSeF.
Na końcu wgraj certyfikaty (Instrukcja) — i to wszystko.
Możesz korzystać z KSeF.
Bądź o krok przed konkurencją
Wypełnij formularz i odbierz poradnik
"3 rzeczy w KSeF... które mogą przynieść Ci więcej pieniędzy niż myślisz"
Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością można założyć na dwa sposoby – drogą tradycyjną lub elektroniczną. Sposób tradycyjny wymaga obecności u notariusza, pozostawia natomiast otwartą drogę do zapisów w umowie spółki – dowolny typ wkładów i wspólników. Najpowszechniejszą i najszybszą metodą jest zaś droga elektroniczna, która poprzez system S24 narzuca określoną umowę spółki i ogranicza możliwości jedynie do wkładów pieniężnych.
Koszty będą różniły się od siebie w zależności od wielu czynników – chociażby od typu rejestracji spółki drogą tradycyjną lub elektroniczną, jednak szacując wstępnie koszty warto wziąć pod uwagę:
koszty sporządzenia / analizy umowy spółki,
koszty notarialne,
opłaty sądowe,
opłaty za publikację w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
Minimalny kapitał zakładowy wynosi 5 tysięcy złotych. Zakładając spółkę drogą elektroniczną kapitał musi być środkami pieniężnymi, natomiast przy założeniu spółki u notariusza mogą być to inne aktywa wniesione tzw. aportem.
Tak, jak najbardziej wpłacone przez wspólników środki na kapitał zakładowy można wykorzystać na bieżące potrzeby spółki, np. na opłacenie faktur za biuro lub inne usługi oraz towary powiązane z przedmiotem prowadzonej działalności.
W terminie 14 dni od zawarcia umowy spółki wymagana jest zapłata podatku od czynności cywilnoprawnych. Dodatkowo w urzędzie skarbowym właściwym dla siedziby spółki należy złożyć deklarację PCC-3 i dokonać opłaty tytułem podatku. Do deklaracji nie trzeba załączać żadnych dokumentów. Aktualnie podatek od czynności cywilnoprawnych wynosi 0,5% od wartości kapitału zakładowego. Od tej wartości można odjąć opłatę związaną z rejestracją spółki w KRS, czyli 350 zł.
W terminie 21 dni od daty rejestracji spółki w KRS należy zgłosić dane uzupełniające spółki do urzędu skarbowego na formularzu NIP-8.
Jeśli spółka będzie podatnikiem podatku VAT to należy dodatkowo złożyć zgłoszenie VAT-R przed pierwszą czynnością.
Likwidacja spółki jest procesem złożonym i powinna zostać przeprowadzona przez prawnika oraz osobę odpowiedzialną za prowadzenie ksiąg rachunkowych. Wymaga sporządzenia i złożenia do Krajowego Rejestru Sądowego szeregu dokumentów, a okres likwidacyjny musi trwać minimum 6 miesięcy.
Obowiązek zgłoszenia do VAT uzależniony jest od rodzaju prowadzonej działalności. W przypadku wątpliwości należy skonsultować konieczność rejestracji do podatku VAT z doradcą podatkowym.
CashDirector S.A.
Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa
Sąd Rejonowy Dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy • NIP 5222885734 • REGON 141400865 • KRS 0000424600 • wpłacony kapitał zakładowy: 17 251 055 zł
Oddziały
CashDirector S.A. Warszawa
Al. Jerozolimskie 96,
00-807 Warszawa
CashDirector S.A. Lublin
ul. Rusałka 17
20-103 Lublin
CashDirector S.A. Toruń
ul. Szewska 4/2,
87-100 Toruń